joi, 5 ianuarie 2017

Proiecte de nota 10...amintiri din studenție!

PIPP Iași
Student: Puiu(căs. Stanciu) Anișoara
An II grupa 1
Disciplina:Pedagogie socială

Proiect de intervenție educațională
Școala părinților”- informare, educare, consiliere și sprijin pentru
părinți și copii
1.Problema identificată: Prea mulți părinți- aflați în situații de risc social- ai elevilor ce frecventează Școala Generală Țuțora, comuna Țuțora, județul Iași au o reală nevoie de a fi informați asupra dezvoltării copilului lor, asupra responsabilităților ce le revin ca factori educativi în triada școala-familie –societate.
2.Scopul intervenției: Dezvoltarea capacităților parentale a familiilor în situații de risc social, în vederea creșterii randamentului școlar al elevilor și a îmbunătățirii comunicării părinte-copil-școală.
3.Grupul țintă: 31 de familii cu un total de 125 copii școlarizați; aceste familii au o situație de locuire precară, ori sunt cazuri de suspiciune neglijență/abuz al copilului, ori cazuri cu copii neșcolarizați sau cu suspiciune de abandon școlar/absenteism, ori familii monoparentale, ori cu parinți plecați în străinatate. Beneficiarii sunt de ambele sexe cu vârste cuprinse între 19-41 ani, mediul de proveniență fiind rural.
4.Descrierea echipei de intervenție: profesori din sistemul de învățământ local, psiholog, polițist, medicul, asistenți medicali comunitari, asistent social primărie și funcționari publici.

5.Analiza situației:
5.1. Analiza SWOT:
Puncte tari benefice atingerii obiectivelor provenite din sursă internă: nevoia reală exprimată de părinți de a fi informați despre dezvoltarea copilului lor, nevoia de emancipare socială, spirituală, de corectare și schimbare a unor prejudecăți, o exersare a abilităților de autocunoaștere și descoperire de sine, ca adult responsabil și ca factor educativ important.
Puncte tari benefice atingerii obiectivelor provenite din surse externe:
colaborarea eficientă a echipei de intervenție.
Puncte slabe care pun în pericol atingerea obiectivelor provenite din sursă internă: necunoașterea de către părinți a particularităților individuale și de vârstă ale copilului, lipsa posibilităților materiale, abuz psihic.
Puncte slabe cre pun în pericol atingerea obiectivelor provenite din sursă externă: disponibilitatea scăzută a autorităților locale în vederea sprijinirii derulării proiectului.
5.2.Metodele concrete de culegere a informațiilor utile despre benefeciar au fost: documentarea( studierea datelor colectate despre familiile din comuna Țutora, deținute de Primăria Țuțora), interviul, povestea autobiografică, chestionarul.

6.Evaluarea preliminară și operațională.
6.1. Concept cheie: familia-factor educativ. Creșterea și educarea copiilor reprezintă îndatoriri și responsabilități deosebit de importante ale familiei, oricare ar fi dificultățile economice sau de altă natură. Mediul educogen familial are influențe deosebit de puternice asupra formării personalității copilului, a comportamentului lui, care își mențin forța educativă uneori toată viața. De aceea poporul nostru acordă o importanță deosebită educației „celor 7 ani de-acasă".
-Alte concepte cheie: relația părinte-copil, relația familie-școală.
6.2.a.Obiectiv intermediar: îmbunătățirea relației școală-familie prin intermediul dezvoltării capacităților parentale a familiilor în situații de risc socialși a realizării unei comunicări eficiente părinte-copil-școală.
6.2.b. Ipoteza: informarea și consilierea părinților poate duce la îmbunătățirea relațiilor școală- familie.

7. Conținutul proiectului de intervenție:
7.1. Proiectul de intervenție acționează asupra unui grup de părinți cu vârste între 19 și 41 ani ce provin din familii aflate în situații de risc social, familii din care fac parte elevi ai școlii din comuna Țuțora, elevi care nu au rezultate bune la învățătură sau care se află în situație de abandon școlar. Proiectul se va derula pe parcursul a 5 luni, în semestrul 1 al anului școlar 2016-2017 sub forma unor întălniri cu frecvență o dată pe lună (septembrie- ianuarie).

7.2.
Activitatea desfășurată
Responsabili
Durata
Observații
1)„Meseria de părinte”-focus grup
-exersare a abilitatilor de autocunoastere şi descoperire de sine, ca adult responsabil si ca factor educativ
psiholog
profesori


2 ore
s-a aplicat un chestionar părinților
2).Probleme fundamentale ale îngrijirii şi educării
medic
asistent social
2 ore


3).Promovarea drepturilor copilului
asistent social
funcționar
2 ore
s-au prezentat documentele referitoare la copilărie
4).Reducerea riscului de abuz si neglijare exercitate  de parinti asupra copiilor.
polițist
profesor
2 ore


5)Asistarea psihologică a familiilor în care apar situații de criză în educația copilului sau care au copii cu diverse tulburări.



psiholog
pe toată perioada desfășurării proiectului
-s-a desfășurat program de consiliere individuală

8). Activitățile se desfășoară în perioada septembrie 2016- ianuarie 2017, în incinta școlii, o dată pe lună, după-amiaza între orele 16-18, după un program stabilit de către directorul școlii care are rolul de a monitoriza derularea acțiunii
9). Evaluarea rezultatelor:
Educaţia parentală nu reprezintă o soluţie unică, pentru toate problemele vieţii de părinte dar în mod cert reprezintă un pas către o nouă abordare a meseriei de părinte, deoarece dincolo de provocări, de stresul parental şi inerentele îngrijorări, "meseria de părinte", este cea mai recompensatoare şi generatoare de bucurii şi satisfacţii.
Ca rezultate ale acestui proiect, în urma activităților realizate s-a prevenit și diminuat absenteismul și abandonul școlar; s-a dezvoltat capacitatea părinţilor beneficiari de a-şi înţelege şi a-şi ajuta copiii; s-au dezvoltat abilităţi de comunicare, în beneficiul copiilor, al şcolii; s-a îmbunătăţit climatul familial şi a comunicării între copil şi familie pentru părinţii copiilor beneficiari; s-a lucrat si intervenit la prevenirea şi diminuarea factorilor care conduc la situaţii de risc educaţional, prevenirea şi diminuarea factorilor care conduc la discomfort psihic pentru beneficiarii direcţi (părinţii). Toate aceste rezultate au avut efecte benefice asupra celor 31 de familii beneficiare. S-a lucrat foarte mult la formarea beneficiarilor directi în spiritul ideii de parteneri egali şi responsabili în educaţia copilului si la formarea de abilităţi pentru părinţi în ceea ce priveşte modul de interacţiune eficientă cu copiii.






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu